Szybka pożyczka online – czyli oczekiwania millenialsów względem instytucji finansowych

Strona główna  »  Artykuły na blog  »  Szybka pożyczka online – czyli oczekiwania millenialsów względem instytucji finansowych

Artykuły na blog

Millenialsi są pokoleniem, o którym dużo się mówi w ostatnim czasie. Osoby urodzone między 1980 a 2000 rokiem znacznie różnią się od nieco starszych pokoleń podejściem do życia, konsumpcji i pieniędzy. Wielu z przedstawicieli tego pokolenia uznaje brak zobowiązań finansowych za wyznacznik sukcesu, gdy inni chętnie wspomagają się kredytami bankowymi i pożyczkami. Dla tych osób szybka pożyczka online może stanowić atrakcyjną formą pozyskania dodatkowych funduszy na realizację marzeń. O millenialsach krążą w mediach różne, czasami sprzeczne, opinie poparte badaniami i obserwacjami społecznymi. Jest to zatem pokolenie, którego nie da się łatwo sklasyfikować, co sprawia, że spełnienie ich oczekiwań, jako klientów, może być bardzo trudne.

Jaki stosunek mają millenialsi do usług finansowych?

Badanie zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie PROFI CREDIT Polska S.A. pokazało, że aż 35% osób w przedziale wiekowym 18-39 lat korzystało w ostatnim czasie z oferty instytucji finansowych. W tej grupie, po wsparcie w formie pożyczki lub kredytu gotówkowego, częściej sięgały osoby powyżej 25 roku życia, niż ich młodsi koledzy. Z jednej strony może to wynikać z faktu, iż osoby dopiero rozpoczynające zgodnie z metryką swoją dorosłość, nie dysponują jeszcze odpowiednimi dochodami i zdolnością kredytową. Które umożliwiają skorzystanie z oferty banku lub firmy pożyczkowej. Z drugiej strony, ta grupa wiekowa często może jeszcze liczyć na wsparcie finansowe ze strony najbliższych. Nie szukają go zatem w instytucjach finansowych w postaci szybkiej pożyczki online.

Natomiast osoby po 25 roku właśnie rozpoczynają swoje samodzielne życie i potrzebują wsparcia. Usamodzielnienie się często wiąże się z wyprowadzką z rodzinnego domu, co oznacza spore nakłady finansowe na pierwszy własny kąt. Kaucja za wynajem mieszkania czy urządzenie go wedle własnego gustu często kosztuje nie mało. To sprawia, że potrzebna jest szybka gotówka na ten cel. Innym, popularnym powodem, dla którego szybka pożyczka online jest wybierana przez millenialsów, jest zakup sprzętu RTV/AGD lub samochodu, czyli rzeczy, które uławiają codzienne funkcjonowanie.

Pokolenia, które dorastało wraz z rozwojem technologii

Millenialsi są pokoleniem, które dorastało w czasach, gdy technologia bardzo intensywnie się rozwijała. Technologia powoli wchodziła w różne sfery ich życia. Internet zrewolucjonizował sposób korzystania z wielu usług. Nie ominęło to również sektora finansowego. Szybka pożyczka online gości w ofertach większości instytucji finansowych. Jest też chętniej wybierana przez młodszych klientów ze względu łatwość i szybkość pozyskania dodatkowych funduszy. Jednocześnie jednak pokolenie millenialsów ceni sobie możliwość skontaktowania się bezpośrednio z doradcą. Chcą bowiem zadać dodatkowe pytania i uzyskać wsparcie w trakcie procesu wnioskowania o gotówkę.

Pokolenie Y jest przychylniej nastawione do zaciągania zobowiązań finansowych przez Internet niż przedstawiciele innych grup wiekowych.  Jednocześnie jednak podchodzą rozważniej do tego tematu. Przeprowadzone badania pokazały, że millenialsi częściej niż inni, nie ufają przedstawicielom instytucji finansowych. Częściej także dokładnie czytają umowy kredytowe lub pożyczkowe przed ich podpisaniem. Jest to postawa godna pochwały, która może wynikać z lepszej edukacji w tematach dotyczących finansów osobistych. Ponadto to lekcja wyciągnięta z kryzysu ekonomicznego z 2008 roku.

Millenialsi są zatem bardzo wymagającymi konsumentami. To osoby które w świecie wirtualnym poruszają się co najmniej tak samo sprawie, jak w realnym. Są przyzwyczajeni do łatwego i szybkiego dostępu do informacji oraz usług. Jednocześnie cenią sobie możliwość kontaktu ze specjalistą. Sprawia to, że sektor finansowy stoi przed sporym wyzwaniem. Firmy muszą ciągle rozwijać się i stawiać na nowoczesne rozwiązania.  Jednocześnie nie mogą zapomnieć o istotocie bezpośredniego, realnego kontaktu z klientem.

Najczęściej czytane artykuły

Zobacz inne artykuły z tej kategorii