Szybka pożyczka online – czyli oczekiwania millenialsów względem instytucji finansowych

Millenialsi są pokoleniem, o którym dużo się mówi w ostatnim czasie. Osoby urodzone między 1980 a 2000 rokiem znacznie różnią się od nieco starszych pokoleń podejściem do życia, konsumpcji i pieniędzy. Wielu z przedstawicieli tego pokolenia uznaje brak zobowiązań finansowych za wyznacznik sukcesu, gdy inni chętnie wspomagają się kredytami bankowymi i pożyczkami. Dla tych osób szybka pożyczka online może stanowić atrakcyjną formą pozyskania dodatkowych funduszy na realizację marzeń. O millenialsach krążą w mediach różne, czasami sprzeczne, opinie poparte badaniami i obserwacjami społecznymi. Jest to zatem pokolenie, którego nie da się łatwo sklasyfikować, co sprawia, że spełnienie ich oczekiwań, jako klientów, może być bardzo trudne.

Jaki stosunek mają millenialsi do usług finansowych?

Badanie zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie PROFI CREDIT Polska S.A. pokazało, że aż 35% osób w przedziale wiekowym 18-39 lat korzystało w ostatnim czasie z oferty instytucji finansowych. W tej grupie, po wsparcie w formie pożyczki lub kredytu, częściej sięgały osoby powyżej 25 roku życia, niż ich młodsi koledzy. Z jednej strony może to wynikać z faktu, iż osoby dopiero rozpoczynające zgodnie z metryka swoją dorosłość, nie dysponują jeszcze odpowiednimi dochodami i zdolnością kredytową, która umożliwiłaby skorzystanie z oferty banku lub firmy pożyczkowej. Z drugiej strony, ta grupa wiekowa często może jeszcze liczyć na wsparcie finansowe ze strony najbliższych i nie szuka go w instytucjach finansowych.

Z kolei osoby po 25 roku właśnie rozpoczynają swoje samodzielne życie i potrzebują wsparcia. Usamodzielnienie się często wiąże się z wyprowadzką z rodzinnego domu, co oznacza spore nakłady finansowe na pierwszy własny kąt. Kaucja za wynajem mieszkania czy urządzenie go wedle własnego gustu często kosztuje nie mało, co sprawia, że potrzebna jest dodatkowa gotówka na ten cel. Innym, popularnym powodem, dla którego szybka pożyczka online jest wybierana przez millenialsów, jest zakup sprzętu RTV/AGD lub samochodu, czyli rzeczy, które uławiają codzienne funkcjonowanie.

Pokolenia, które dorastało wraz z rozwojem technologii

Millenialsi są pokoleniem, które dorastało w czasach, gdy technologia bardzo intensywnie się rozwijała, powoli wchodząc w różne sfery życia. Internet zrewolucjonizował sposób korzystania z wielu usług. Nie ominęło to również sektora finansowego. Szybka pożyczka online gości w ofertach większości instytucji finansowych i jest chętnie wybierana przez młodszych klientów ze względu łatwość i szybkość pozyskania dodatkowych funduszy. Jednocześnie jednak pokolenie millenialsów ceni sobie możliwość skontaktowania się bezpośrednio z doradzą, by zadać dodatkowe pytania i uzyskać wsparcie w trakcie procesu wnioskowania o gotówkę.

Pokolenie Y jest przychylniej nastawione do zaciągania zobowiązań finansowych przez Internet niż przedstawiciele innych grup wiekowych, jednocześnie jednak podchodząc bardziej rozważnie do tego tematu. Przeprowadzone badania pokazały, że millenialsi częściej niż inni, nie ufają przedstawicielom instytucji finansowych i częściej dokładnie czytają umowy kredytowe lub pożyczkowe przed ich podpisaniem. Jest to postawa godna pochwały, która może wynikać z lepszej edukacji w tematach dotyczących finansów osobistych i lekcji wyciągniętej z kryzysu ekonomicznego z 2008 roku.

Millenialsi są zatem bardzo wymagającymi konsumentami, którzy w świecie wirtualnym poruszają się co najmniej tak samo sprawie, jak w realnym. Są przyzwyczajeni do łatwego i szybkiego dostępu do informacji oraz usług, jednocześnie ceniąc sobie możliwość kontaktu ze specjalistą. Sprawia to, że sektor finansowy stoi przed sporym wyzwaniem, gdyż musi ciągle rozwijać się stawiając na nowoczesne rozwiązania, jednocześnie nie zapominając o istotności bezpośredniego, realnego kontaktu z klientem.